Today’s treats

SONY DSC

One day I baked two loaves of lemon cake and they were great! The recipe which I used is from here.

昨年末にビザの審査で大阪・淀屋橋に行った際にふらりと立ち寄った、コホロ大阪淀屋橋という器や生活雑貨を展示している珈琲屋さん。そこへ入った瞬間に心惹かれた、「ウィークエンド」という名の分厚いパウンドケーキ。さくっとした周りのアイシングや爽やかな甘みと美味しさのバランスが完璧でとっても自分好みの味でした。そんなケーキをふと思い出し、レシピを探していると「ウィークエンド」と呼ばれるケーキがレモンケーキであることを知りました。

このレシピを参考に作ってみたところ、妙に量が多いなぁと思いよくよくレシピを読んでみると、なんと大きなパウンドケーキの型2つ分の材料でした…さすがアメリカ!作る基本量も違うぜ!!と痛感。

しばらくの間、おやつはレモンケーキです。

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s